Activiteiten primair onderwijs

Danser in de Klas

Danser in de klas – Een danser op bezoek in de school
Groep 1 t/m 4
Tijdens dit bijzondere project komt er een danser van NDT op bezoek in de klas. Te midden van de leerlingen voert de danser een solo uit. De klassen krijgen een speelse kennismaking met moderne dans en verwerken na afloop van de solo hun kijkervaring tijdens een interactiemoment met de danser.

Meer informatie

Schoolvoorstellingen

NDT Schoolvoorstellingen – Naar het theater
Groep 5 t/m 8
NDT stelt tweemaal per seizoen een voorstelling samen uit de mooiste en grappigste dansfragmenten van NDT 2, speciaal voor basisschoolleerlingen uit groep 5, 6, 7 en 8. Voorafgaand aan het theaterbezoek krijgen alle leerlingen een workshop van NDT op school.

Meer informatie

We vonden het een ontzettend leuke voorstelling! De kinderen waren erg enthousiast. We vonden het ook heel luxe dat we opgehaald werden door de bus, alles was goed georganiseerd.

Jolanda Mecksenaar docent aan de Wethouder Brederodeschool

NDT Apps The Statement, Parade & Dreamplay

The Statement, Parade & Dreamplay
Groep 3 t/m 8
The Statement, Parade
en Dreamplay zijn leuke en leerzame dansapps voor leerkrachten die creatief aan de slag willen met dans in de klas. Onderwerp van de app The Statement en Parade zijn balletten van de Canadese choreografe Crystal Pite. In de app Dreamplay staat het ballet van de Zweedse choreograaf Johan Inger centraal.

Meer informatie

Danswaaier

Een lessenreeks op school
Groep 1 t/m 8
Danswaaier is een reeks van vijf lessen op school waarin de leerlingen kennismaken met NDT en moderne dans. De lessenreeks vindt aansluiting bij de leerdoelen voor kunstzinnige oriëntatie in het primair onderwijs en de ontwikkelingsstadia van het kind in de verschillende leerjaren.

Meer informatie

Partnerscholen

Partnerscholen
In samenwerking met zogenoemde partnerscholen creëert NDT ruimte om te kunnen experimenteren met activiteiten voor de basisschool en zo nieuw educatief aanbod te ontwikkelen. Binnen de samenwerking staat de wisselwerking tussen beide instellingen centraal.